Normalisering af nedsat bevægelighed i kroppen hos dyr og mennesker

Dorn Terapi

Dorn terapi er en forholdsvis ny behandlingsform i Danmark. Jeg er blevet uddannet Dorn Terapeut hos Cindy Vikkelsø, som er en af de førende Dorn terapeuter i Danmark.

Terapiformen tager udgangspunkt i om patientens ben er lige lange, da dette kan give en del udfordringer i kroppen, da den må kompensere og derved danner deformiteter. Hofte/bækken korrigeres på plads, så der ikke opstår problematikker i SI-leddet og bækken området.

Herefter arbejders der på patiensens lænd, røgsøjle og nakke, så denne kan komme tilbage til dens udgangspunkt før kroppen blev skæv.

Patienten er aktiv under behandlingen, og hjælper selv med til at korrigere kroppen på plads, ved bevægelse at benet, armene eller hovedet.

Der bliver korrigeret både liggende og siddende på en stol. Det er en fordel at have løstsiddende tøj på, især på overkroppen, da der arbejdes direkte på rygsøjlen.

Hvad hjælper dorn terapi for

Symptomer der som regel kan behandles med DORN metoden:

• Iskias problemer
  • Smerter i nakke, ryg og omkring bækkenet
  • Skæv ryg
  • Smerter i lænden
  • Forskellig benlængde
  • Forstoppelse
  • Spændings hovedpine som komme fra nakke skulder
  •  Og meget mere

Hvor mange behandlinger?

Det er selvfølgelig svært at komme med en helt præcis "opskrift" på, da alle kroppe er forskellige. Men der er dog et sæt retningelinjer, som de fleste gange holder stik.
Som udgangspunkt skal der 3 behandlinger til.
Der skal gå ca 14 dage mellem den 1 behandling og 2 behandling. Der bør gå 4 uger mellem 2 og 3 behandling.

Klinik Jylov - Tingkærvej 92, 5220 Odense sø - tlf.: 29893205

Hjemmeside fra e-hjemmeside.dk